Ons Nora komt uit..

Ons Nora komt uit..

Rare uitdrukking eigenlijk, alsof ik uit een ei moet komen ofzo.

Dus we zullen het anders zeggen : ‘Nora studeert af’ . En dat na vijf jaar aan het Instituut voor Kunst en Ambachten. Die vijf jaar zijn voor mij voorbij gevlogen maar ik denk dat een aantal huisgenoten hier blij zullen zijn dat het gedaan is 😉

De laatste maanden waren nog hectisch. Ik had nochtans niets meer aangepakt.. het is te zeggen.. niets behalve dan het event van de Makers in Technopolis en de keramiekmarkt in Haacht .. maar verder niets.. tenminste, als je even geen rekening houdt met de glazuurcursus in de paasvakantie, maar ja dat stond al lang vast. En die wedstrijd van het Hof van Cleve waar ik bij de 13 finalisten was, die kon ik toch niet laten liggen en mensen die iets willen bestellen kan ik toch ook niet wegsturen? En dus werden het gewoon lekker drukke maanden. Gelukkige had ik mijn nieuwe atelier  dat ik ineens ten volle kon benutten.

IMG_3489Hij ziet er nu wel uit alsof er een zwaar gevecht werd geleverd. Het gerief van Haacht nog niet uitgepakt, drie draaischijven in gebruik (één voor grijze klei en twee voor porselein) en een tafel vol malletjes en hulpstukken voor mijn heel wispelturige werkjes van Mont Blanc porselein die mij heel wat kopzorgen hebben bezorgd! ***zucht***

Maar alles is nu af.. het is te zeggen,  alles behalve de bestellingen aan mijn prikbord (sorry daarvoor). Maar mijn eindwerk is klaar .. het is te zeggen.. klaar met uitzondering van het boekje waar mijn ventje voor gaat zorgen (godzijdank voor Copycat) en dan is er nog mijn examen kunstgeschiedenis waar ik nog moet aan beginnen (te lang uitgesteld, ik weet het!) . Maar eerst dat atelier opruimen, ik kan het niet meer aanzien!

Voor wie nu dodelijk nieuwsgierig is naar dat eindwerk zal ik meegeven dat je kan komen kijken in het weekend van 19-20 en 21 Juni in het IKA . Ik ben uiteraard niet de enige afstudeerder, er zijn er 27 in 5 verschillende disciplines, dus zeker de uitstap waard.

FLYER EXPO EXIT 14-15_Page_1FLYER EXPO EXIT 14-15_Page_2 Vrijdag is het vernissage en zaterdag en zondag is de tentoonstelling te bekijken tijdens de Open Deurdagen. Allen welkom, ik zal proberen jullie persoonlijk te woord te staan voor zo ver dat kan 😉

Als jullie denken dat er hiermee dan een rustige periode is aangebroken denk dan maar snel iets anders.

In Juli en augustus staan er drie draaicursussen, twee porselein workshops en een glazuurcursus op het programma,  en oh ja, het Zot-Van-Keramiek zomerevent. Een mens moet bezig blijven he..

Bekijk het volledige programma op de blog : www.potjesensokjes.wordpress.com

Groetjes en hopelijk tot snel,

Nora

geef gerust commentaar!

