Een kleine update…en een dankjewel!!

Ok, het is wat stilletjes geweest wat de blog betreft.. ik geef het toe. Ik heb dan ook de laatste drie maanden mijn vrijheid deels moeten opgeven om weer écht te gaan werken. En ook al waren dat maar halve dagen, ik kan jullie verzekeren dat ik blij ben dat dit de laatste week is. Ik was helemaal vergeten hoe dat nu weer was om te vertrekken als het nog donker is, het ijs van je ramen te moeten krabben en dan in de file te gaan staan . En dan dat nijpende gevoel van altijd tien dingen op je ‘Have-to-do-lijstje te hebben waardoor je niet eens kan beginnen aan de honderd (veel leukere) dingen op je ‘Want-to-do-lijstje !

Vanaf volgende week kan ik dus terug de volledige focus leggen op mij zotte passie ! Ik kijk er zooo naar uit om terug achter die draaischijf te kruipen.Toch zal dat nog niet voor de eerste dagen zijn. Er wacht namelijk een prachtig nieuw atelier op een laagje verf. Dat atelier heeft ook nog geen elektriciteit dus het zal spannend zijn om het klaar te krijgen tegen de start van de eerst glazuurworkshop op 3 maart.

IMG_2601

Maar een beetje drukte en chaos heeft mij er natuurlijk niet van weerhouden om te dromen… dromen van een wereld vol keramiek ! Vorig jaar rond deze tijd hebben Femke en ik de Zot-Van-Keramiek website opgezet. Ondertussen zijn we met 5 keramisten en hebben we een bangelijke ‘Zot-Van-Kadootjes’ gehad in december. Er heeft nog nooit zo veel volk in mijn huis gestaan als toen. In onze dromen doen we er nog eens vijf keramisten bij dit jaar en we dromen er dan ineens een prachtig Zomerevent in augustus bij …IMG_2600

Maar al dat dromen zou geen zin hebben zonder jullie ! Dus lijkt het me gepast jullie even hartelijk te bedanken! Bedankt om mijn verhaal te volgen, bedankt om het te delen met anderen en bedankt voor de vele ‘Goed bezig, Nora’ -aanmoedigingen!

Ook bedankt voor jullie massale inschrijvingen voor workshops , jullie bezoekjes en babbels op marktjes, jullie opkomst bij elke homesale en jullie bestellingen online. Het geeft me de moed en kracht om er nog meer voor te gaan!

Maar hetvolgende wil ik toch nog even kwijt aan sommigen onder jullie :  Denken jullie dat ik het niet door heb  misschien?! Denken jullie nu écht dat ik het niet hoor als jullie onder elkaar zitten fezelen “gaat ze nu draailes geven in dat nieuwe atelier” ?

Maar kijk, dat ga ik nog lekker niet vertellen…maar om het met en trendy afkorting te zeggen :

KYP!!

Nora

PS Velen vragen mij waar je keramiek kan leren.. Ik ga zeker eens een extra pagina aanmaken met links voor cursussen en workshops, maar ik kan je op dit moment alvast twee tips geven : 

1 Nu zaterdag, 7 februari is het Dag van het Deeltijds Kunstonderwijs (DKO). Vele academies zetten hun deuren open , waaronder ook mijn school, het IKA (Instituut voor Kunst en Ambachten) . De afdeling keramiek plant leuke dingen, je kan er zelf met klei aan de slag om kandelaars te maken of je kan eens je kans wagen aan een draaischijf !

meer info op http://www.ikamechelen.be/dag-van-het-deeltijds-kunstonderwijs/

2 Myriam Tas en Karla Verstraelen richtten enkele weken geleden vzw MYKA op met een heleboel leuke workshops en cursussen. Hun programma vind je op http://www.keramiekboetiek.be/workshops-myka-vzw

P1030946 P1030932 IMG_2532 IMG_2572 IMG_2278 IMG_1873

7 gedachtes over “Een kleine update…en een dankjewel!!

  1. Ik ben niet hip…..dwz dat ik niet weet wat KYP wil zeggen….ik denk : Keramiek Yuppie Pastoor ???? Meer kan ik niet verzinnen….HEEEEEEEEEEEEELP

    Like

  2. Liefste potjes en sokjes, wat zou de keramiekwereld zijn zonder jou/jullie? Je kennis, je kunde, maar nog veel meer je enthousiasme, je gedrevenheid … dat we nog heel lang onze gedeelde passie verder Mogen delen!

    Like

geef gerust commentaar!

