Leuk..leuk..leuk..

Ik heb het nu wel getroffen vind ik zelf! Om de Zot-Van-Keramiek online boetiek een beetje interessant en spannend te maken moet ik op zoek naar getalenteerde keramisten die mooie dingen kunnen maken. Het begint op te vallen dat dat een heeeel aangename bezigheid is. Toeval of niet, elke kandidaat waar ik langsga is gewoon supertof en elk bezoek loopt dus gigantisch uit en we krijgen lang niet alles verteld. Of babbel ik gewoon teveel? Dat kan ook…

In elk geval kom ik dan ook nog eens terug met de leukste dingen om op de boetiek te zetten en dat maakt het helemaal af.. Ik spring dan rondjes rond de tafel en ik laad direct alles uit om het te bewonderen en te laten zien aan iedereen die toevallig in de buurt is…

Onze laatste aanwinst zijn de porseleinen kopjes van Nathalie Hendrickx . De figuurtjes op de tasjes hebben mijn hart gestolen. Nathalie ontwikkelde deze karaktertjes samen met ontwerpster Kim Craenen. Ze lijken ontsnapt uit een boek vol fabels en spannende verhalen maar eigenlijk zijn het één voor één herkenbare en heel menselijke typetjes.

Nathalie maakte elk van deze fijne maar oersterkte porseleinen kopjes in haar atelier in Lubbeek . Elk kopje is 3 keer gebakken , een intensieve bezigheid, maar dat maakt ze sterk en vaatwasbestendig. Ze zijn nu klaar om een eigen verhaal te beginnen, bij u thuis. Om veel te gebruiken tijdens het werk, je creatieve bezigheden of op een gezellig koffiemoment met een vriendin, of een intiem moeder-dochter gesprek.  De herkenbaarheid van de karakters maakt ze ook tot een ideaal kadootje.

Er is keuze tussen 5 personages:

IMG_2100

Boris Egel is de stille, ingetogen ‘bon vivant’

Babette Lechat gaat vol voor de realisatie van haar dromen

Met Buffalo Jane valt niet te sollen

Ramon .. die is niet wat hij op het eerste zicht lijkt ..

En Fritz Fuchs tenslotte is de grootste deugniet

Ze hebben ook elk een lijfspreuk die binnen in de tasjes gedrukt is .. er gaat nooit meer een stilte vallen over een tas koffie 😉

Deze mooie écht handgemaakte kopjes zijn samen met het werk van Femke, Katja en mezelf te koop op de website van Zot-Van-Keramiek. Ook op de Zot-Van-Kadootjes homesale op 7 december zal je ze kunnen bewonderen. (bij mij thuis, franselei 52,Duffel)

Hopelijk zie ik jullie dan!

Liefs,

Nora

geef gerust commentaar!

