Van kot naar atelier…

Nu de drukte van de workshops en de homesale wat weggeëbt is , is het tijd voor een nieuw projectje..een atelier!

Ik was zelf eigenlijk nog volop op aan het afwegen.. iets huren…iets kopen.. verbouwen .. een samenwerking links of rechts.. toen mijn man gewoon besliste het tuinkot (ex-repetitiekot) volledig leeg te maken voor mijn uit de hand gelopen hobby 🙂 Ik denk dat hij het beu was thuis te komen met klei in de pompbak, emmertjes vol mengsels op het keukeneiland en half-afgewerkte potten op elke radiator …Kan je het hem kwalijk nemen?

Maar het plan is ingewikkeld.. de stal van de ezels verhuist naar achter in de wei. Waar de stal was komt een nieuw tuinkot en fietsenstalling en dan pas kan het atelier afgewerkt worden. Gelukkig hebben we Dirk, alias ‘burie’,  die twee handen op één buik is met mijn niet-zo-handige wederhelft die het meer van ‘brute kracht’ moet hebben.. Zonder Dirk waren we waarschijnlijk klaar voor een aflevering ‘Help mijn man is een klusser’!

Om u een idee te geven waar we nu staan :

ImageImage

Inderdaad…

Ik heb dit weekend volop opgemeten en plannetjes getekend, heel leuk.. en nu ‘van wens naar werkelijkheid’ !

Ik heb alvast twee zalige aankopen gedaan voor het atelier : een inoxe was/werktafel en een kacheltje . Als een kind zo blij ben ik ermee 🙂

ImageImage

Ik hoop begin Juli dit atelier in gebruik te nemen maar 100% zeker ben ik daar niet van.. daarom kan ik even geen workshops plannen..

Je kan echter wel altijd een workshop ‘theelichtjes van papierporselein’ op verplaatsing aanvragen.. dan pak ik alles in en kom naar je toe voor een verjaardag, vrijgezellen of teambuilding…

Oh ja, nog even een paar fotootjes meegeven van de laatste  (en langste) workshop . Op vier voormiddagen leerden deze dames alles over glazuren inkleuren met oxides en stains . We maakten samen meer dan 200 staaltjes! Ik heb al vernomen dat ze nu thuis zelf aan het experimenteren zijn , dus mission accomplished 🙂

Tot snel,

Nora

P1020847P1020850P1020854P1020858P1020873P1020866P1020875P1020877P1020839P1020845

 

 

3 gedachtes over “Van kot naar atelier…

geef gerust commentaar!

